Yeni İleri Seviye C# Oyun Motoru Xenko (Beta)

Merhbalar dostlar , 🙂

Bir çoğumuz oyun motorlarını , engine vs. biliriz belkide bazılarımız oyun geliştirir geçen ay Silicon Studio tarafından geliştirilen ve şuanda aktif olarak beta sürecinde testte acık sunulan Xenko next level game engine.

Benimde yakından takip ettiğim bu oyun motoru C# kütüphanesini kullanarak oyun geliştirmeye açık aynı şekilde unity yanı sıra C++ APİ Kullanarak Unity bulunmayan Real-Time yani eş zamanlı bu olayıda kökünden çözülmüş Aynı şekilde Güncel vulkan ve Directx 8c-12.1’e kadar sürümlerinide bulundurması Unity yanı sıra büyük bir artı olmuş diye biliriz. Bizzat indirip incelediğimde Unreal Engine 4 Dinamiklerini rahatlıkla yakaladıklarını ve C# ile böyle güzel ve kolaylık sunduklarınıda söylemek gerekir. Yanınız şunuda gecmiyelim benchmark olayına geldiğimde FPS drop sorununu olduğunu Hyper olaylarında pekte başarılı olduğu söylenemez yani bu konuda biraz daha çalışmaları gerek. En güzel bulduğum yanlarından biri ise Engine tam olarak 1,39 GB olarak iniyor ve kuruyorsunuz. Unity ve Unreal Aksine 5 GB üstü olmaması güzel bir artı olmuş bana göre Bahsettiğim gibi şuanda beta sürecinde offical forum bile halen bilgi açlığı mevcut. Mobil tarafına gelince pek inceleme imkanım olmadı ama dökümantasyonu incelediğimde dotnet(.NET) Yapısı ile Xamarin altyapısı kullanılıyor Xamarin Studio kurulu olması gerek bunuda hatırlayalım. PS4 ve VR , Xbox One desteğimizde sorunsuz mevcut ama Beta olduğu için elbette görmediğim yerler vardır 

Özellikle bir yere değimek gerekir ise editör olarak cok sade ve yeni başlayanların bile kullanacağı bir düzeyde build ve testlerde şöyle bir sorun ile karşılaştım Unity veya Unreal Aksine Multiplayer veya LocalorRemote desteğinin hazır olarak var olduğu yazıyordu ama build ettiğim halde ne local olarak nede Remote olarak hiç bir şekilde bağlanmadı tüm client’ler kendi localinde takılıyordu nedense :/

Gönül isterdiki böyle güzel bir engine’de güzel bir print sistemimiz olsun ama maalesef ama forum’da böyle bir çalışmalarının olduğunu söylemişlerdi

Scriptine UI gelecek olur ise Sade bir kütüphane kullanılıyor ama etkili olduğunu söyleye biliriz şöyleki C# 6.0 Kullanılıyor. LocalorClient gibi standart bir engine özelliğini bile script ile yazmamız veya zorunda bırakılması gerkesiz buldum tam o 1.39 GB bir boyutun bir bedeli olması gerekiyor sonuç olarak.

Peki Biz neden Xenko Kullanmalıyız ? Artıları Neler ?

Unreal Oyun motorundaki dinamikleri seviyor ve istiyorsanız ama C++ veya BluePrint ile uğraşmak istemiyorsanız hali hazır biraz’da C# Fazlası ile yeterli bir cevap ama Neden Unity ile olmasın dersek ise maalesefki unity real-time olayı hiç ama hiç yok aynı zamanda Animation editör olayıda Unity daha avantajlı diye biliriz Skeleton editörde mevcut. Net bir sonuç olarak Biraz C# ile uğraşıcaksınız ama istediğiniz Performansı ve Real-Time olayını fazlası ile alıcaksınız ama Betadan Sonra 🙂

Engine Kaynakları ve Bağlantılar. :

Xenko Ana Sayfa

Dökümantasyon. (documantasyon)

Forum

Xenko Engine Open Source (GitHub)

Tutoriels

Bir güncelleme veya vaktim olur ise daha detaylı incelemelerde ekleme şansım var. Görüşmek üzere 🙂

You may also like

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir